سئو سایت جدید برای ویدیوها

سئوی ویدیو چیست؟ آموزش بهینه‌سازی ویدیو در سایت

بنابراین، انتخاب تصویر مناسب نه تنها از نظر زیبایی و جذابیت مهم است، بلکه از نظر سئو و بهینه‌سازی موتور جستجو نیز اهمیت زیادی دارد. این تغییرات ساده می‌توانند ترافیک جدیدی را از طریق جستجوهای تصویری و ویدیویی به سایت شما هدایت کنند. با افزایش تمایل کاربران به استفاده از جستجوهای صوتی و ویدیویی، بهینه‌سازی این نوع محتوا برای سئو دیگر قابل نادیده گرفتن نیست. از تگ‌های Alt گرفته تا انتخاب نام فایل مناسب، هر جزئی از این محتوا می‌تواند تاثیر معنی‌داری در سئو و در نتیجه در موفقیت کسب‌وکار آنلاین شما داشته باشد. نقشه سایت ویدیویی شامل اطلاعات مهمی مانند عنوان ویدیو  توضیحات  آدرس URL ویدیو  مدت زمان  و تاریخ انتشار آن است.

پس حتما کمی وقت بگذارید و برای ویدیوهای خود با استفاده از فتوشاپ یا هر نرم افزار دیگری کاور بسازید. کافیست که در سرویس اشتراک گذاری موردنظر بهترین ویدیوها را جستجو کنید و تگ های آن ها را برای ویدیو خود به کار ببرید. در یوتیوب میتوانید به سایت خودتان لینک بدهید که این لینک به جهت برندسازی بسیار باارزش است و موجب افزایش اعتبار سایت شما میشود. اگر بتوانید صفحه یوتیوب خود را افزایش دهید، میتوانید درآمد دلاری نیز داشته باشید. در این فیچر، گوگل می‎تواند چند ثانیه از ویدیو را به عنوان پیش نمایش انتخاب کرده و به کاربران نشان دهد.

خرید شماره مجازی به‌ویژه برای کاربرانی که به دلایل امنیتی یا حفظ حریم خصوصی نمی‌خواهند از شماره اصلی خود استفاده کنند، گزینه‌ای مناسب است. توجه داشته باشید که برای حفظ امنیت حریم خصوصی بهتر است از شماره شخصی خود برای فرستادن لینک به ربات‌ها استفاده نکنید! در عوض با خرید شماره مجازی تلگرام می‌توانید اکانت تلگرامی جدید بسازید تا بدون نگرانی از به خطر افتادن اطلاعات شخصی، با هر رباتی کار کنید. با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود.

استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا یکی از موثرترین روش ها برای بهبود سرعت بارگذاری ویدیوها و افزایش رضایت کاربران است. CDN یا Content Delivery Network به مجموعه ای از سرورها اطلاق می شود که در نقاط جغرافیایی مختلف قرار دارند و هدف آن ها تحویل سریع تر محتوا به کاربران است. وقتی ویدیوها یا سایر محتوای سایت شما از طریق CDN ارائه می شود  کاربران به جای دسترسی به یک سرور مرکزی دور  از نزدیک ترین سرور به محل جغرافیایی خودشان محتوا را دریافت می کنند. گفته می‌شود که انفجار ویدیو در میان محتواهای بستر اینترنت اتفاق افتاده است و همین مسئله بهینه‌سازی ویدیو برای موتورهای جستجو را سخت‌تر از قبل ساخته است. بازاریابی ویدیو یا ویدیو مارکتینگ در چند سال اخیر بیشتر و بیشتر در بین مشاغل و کسب و کارهای مختلف محبوب شده است.

برای اینکه مطمئن شوید ویدیوهای شما در گوگل ایندکس شده‌اند، راحت‌ترین کار این است که وارد سایت google.com/video شوید و لینک صفحه‌ای که ویدیو در آن قرار دارد را در کادر جستجو وارد کنید. اگر ویدیو در نتایج جستجو نمایش داده شد، یعنی گوگل توانسته ویدیوی شما را کرال و ایندکس کند. اما اگر این اتفاق نیفتاد، می‌توانید از ابزارهایی مثل Google Rich Results Tester یا سرچ کنسول استفاده کنید تا دلیل عدم نمایش ویدیوهایتان در نتایج جستجو را پیدا کنید. افزایش بازدید سایت باعث می‌شود که در میان رقبا در موتور جستجوی گوگل، سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود. با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ می‌کنند، سایت شما در سایت‌های اولیه نمایش داده می‌شود و احتمال این که آن‌ها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. نوشتن نام لاتین برای تصاویر و ویدیوها یکی از تکنیک‌هایی است که ممکن است در ابتدا نادیده گرفته شود، اما تاثیر زیادی در سئو و قابلیت ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو دارد.

عبارت‌هایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب می‌آیند. این کلمات توسط کاربرانی استفاده می‌شوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفته‌اند. برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته می‌شوند، عبارات یک یا دو کلمه‌ای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده می‌شوند و به دلیل حجم بالای جستجو، می‌توانند ترافیک زیادی ایجاد کنند.

برخی از پلتفرم‌ها از نشانه‌گذاری اسکیما استفاده می‌کنند که به خوبی JSON.LD نیست و برخی جاها شما نیاز به تهیه یک نقشه سایت ویدیویی دارید (که البته کار آسانی نیست). برای همین ما در آریانگاران سراغ معتبرترین و جدیدترین منابع رفته‌ایم و توصیه‌های آن‌ها به همراه تجربه‌های خودمان را با شما به اشتراک می‌گذاریم. برای هدف جستجو و تگ عنوان ویدیو باید بگوییم، افراد روی ویدیویی کلیک می کنند که با عنوان و آنچه آن ها جستجو می کنند مطابقت داشته باشد. اگر آن ها روی ویدیوی شما کلیک کنند، ولی هدف جستجوی آن ها برآورده نشود، آن ها از ویدیو شما خارج می شوند و به جست و جوی خود برای پیدا کردن پاسخ مناسب ادامه می دهند. Google و Youtube متوجه این موضوع می شوند؛ بنابراین ممکن است در رتبه بندی خود افت داشته باشید. درکنار این موارد و نمایش ویدیو اصلی، یوتیوب فیلم های مشابه ای را نمایش می دهد که بر اساس قصد شما از تماشای ویدیوی اصلی این ویدیوها انتخاب می شوند.

این کار به بهبود رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو کمک می کند و شانس دیده شدن ویدیو را افزایش می دهد. کپشن نویسی درست با استفاده از کلمات کلیدی یکی از مهم ترین عوامل در بهینه سازی ویدیو برای شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو است. هنگام آپلود ویدیو در پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام  یوتیوب  آپارات یا لینکدین  باید توجه ویژه ای به کپشن نویسی داشته باشید. کپشن نه تنها محتوای ویدیو را برای کاربران توضیح می دهد  بلکه با استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط می تواند به دیده شدن بیشتر ویدیو و افزایش ترافیک کمک کند. علاوه بر این  هر یک از این پلتفرم ها ویژگی های خاص خود را دارند و می توانند به طور منحصربه فردی به محتوای شما کمک کنند.

کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااین‌حال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو می‌کنند، به صفحه شما می‌رسند. یک تصویر با وضوح پایین یا غیرمرتبط می تواند کاربران را از کلیک کردن منصرف کند. بنابراین  توصیه می شود که تصاویر بندانگشتی با کیفیت بالا و در اندازه های مناسب انتخاب شوند. یعنی اگر محتوای ویدیوی شما مخفی یا در لایه‌های زیرین صفحات باشند، شانس شما برای رتبه‌بندی ویدیو و تقویت سئو ویدیو خیلی کم خواهد شد.

همچنین  شناخت زمان هایی که مخاطبان بیشتر آنلاین هستند و نوع محتوایی که ترجیح می دهند  به شما کمک می کند تا ویدیوهای خود را در زمان مناسب و با قالب های جذاب به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال  برخی از مخاطبان به ویدیوهای کوتاه و آموزنده علاقه مندند  در حالی که برخی دیگر محتوای تفریحی و طولانی تری را می پسندند. با تحلیل رفتار مخاطبان و بررسی آمارهای مرتبط  می توانید محتوای ویدیویی خود را به گونه ای تنظیم کنید که هم به نیازهای آن ها پاسخ دهد و هم شانس دیده شدن ویدیوها در پلتفرم های مختلف افزایش یابد. در نتیجه  شناخت دقیق مخاطبان و بهینه سازی ویدیو برای دستگاه ها و پلتفرم های مورد استفاده آن ها  به بهبود تجربه کاربری و افزایش تعامل با محتوای شما منجر می شود. با توجه به اینکه بیشتر مصرف ویدیوی آنلاین در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد، بهینه سازی ویدیوهای خود برای مشاهده در موبایل  بسیار مهم است. مطمئن شوید که ویدیوهای شما واکنش گرا هستند و با اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها سازگار هستند.

با توزیع بار ترافیک میان سرورهای مختلف  CDN ها از ایجاد فشار زیاد بر روی یک سرور جلوگیری می کنند و این امر باعث می شود که سایت حتی در زمان های پیک ترافیک نیز عملکرد بهتری داشته باشد. برچسب‌ها مانند یک تابلوی راهنما هستند که شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کنند و تضمین می‌کنند که آنچه را که به دنبال آن هستید به طور موثر پیدا می‌کنید. آنها زمینه، دسته بندی و جستجوی بهتری را ارائه می دهند و به کاربران امکان می دهند تا دریای محتوا را به طور دقیق حرکت کنند. این وبلاگ به بهترین نکات سئوی ویدیویی می پردازد که صرف نظر از اندازه کانال شما برای شما مفید است. افراد بیشتری برای درک یک محصول یا خدمات، ویدیوها را به جای متن انتخاب می کنند، بنابراین اهمیت اولویت بندی سئوی ویدیو را نمی توان اغراق کرد.

در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازیم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به‌جای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده می‌شود. منظور از رونوشت ویدیو چیست؟ به قسمت فید فیس بوک رفته‌اید؟ در اینجا چندین ویودی به همراه نوشته‌ها و زیرنویس‌هایی در کنار ویدیو وجود دارد. در واقع این متن که با ویدیوی شما جفت می‌شود تحت عنوان رونوشت ویدیو شناخت می‌شود. اگر بگوییم که همه چیز در عرض 3 سال یعنی 2019 تا 2022 اتفاق افتاده است، بیراه نگفته‌ایم.

به همین دلیل شما باید متاداده‌هایی را به‌عنوان پشتیبان اطلاعات در اختیار خزنده‌ها قرار دهید تا آن‌ها بتوانند اطلاعات زیر را برای ویدئوها جمع‌آوری کنند. اگر کاربران ویدیوهای شما را به اشتراک بگذارند، شانس دیده‌شدن ویدیوهای شما چندین برابر می‌شود. این پلاگین با افزودن یک منوی جدید به بخش سئوی سایت، امکان مدیریت آسان‌تر و نمایش ویدیوها در نقشه سایت (Sitemap) را فراهم می‌کند. به‌طور معمول، ممکن است چند روز زمان ببرد تا ویدئوهای شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند. برای تسریع این فرایند، می‌توانید از تکنیک‌هایی مثل افزودن ویدئوها به نقشه سایت (Sitemap) و استفاده از داده‌های ساختاری (Structured Data) بهره ببرید. Video Schema Markup به طور خاص برای ویدیوها طراحی شده است و به موتورهای جستجو اطلاعات کامل‌تر و غنی‌تری درباره محتوای صفحه‌ای که شامل ویدیو است، ارائه می‌دهد.

پس زمانی که افراد بیشتری وارد سایت شما شوند، هم ترافیک سایتتان بهبود پیدا می‌کند و هم احتمال این که به مشتری تبدیل شوند، زیاد است. به همین دلیل تمام این موارد باعث می‌شوند که شما مشتریان زیادی به دست بیاورید تا بتوانید از این طریق، سود قابل توجهی دریافت کنید. کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) یکی از بهترین راهکارهایی است که شما می‌توانید برای موفقیت سایت خود انجام دهید. به طور عادی، زمانی که شما برای رسیدن به یک جواب خاص در گوگل سرچ می‌کنید، انتظار دارید که سریعاً به جواب سوال خود برسید و دوست ندارید که موضوعات اضافی را بخوانید. در این شرایط، اگر وارد سایتی شوید که ببینید بیش از اندازه طفره رفته است و جواب شما را نمی‌دهد، خیلی زود از این سایت خارج می‌شوید.

لایسنس‌های مختلف وب‌سایت مجوزهایی هستند که تعیین می‌کنند چه حقوقی در مورد ا ... در تنظیماتی که برای ویدیو در نظر می گیرید، ویدیو را با فرمت های مناسب و حجم های مناسب بارگزاری کنید. بلکه می خواهند بدانند که چطور پخت و پز سریع و بی دردسری را برای غذاهایشان تجربه کنند. به طور مثال در یوتیوب جست و جوهایی که انجام می شود به قصد تراکنش و خرید محصول صورت نمی گیرد؛بلکه بیشتر به قصد مشاهده کردن آموزش است که جست جویی انجام می شود. گاهی حتی امکان دارد که سایت شما در رتبه های خیلی برتر و بالایی نیز حضور نداشته باشد، اما ورودی خوبی از طریق عکس ها و فیلم هایی که در آن وجود دارد داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر یک ویدیو از یک دوره آموزشی دارید، به جای نامی مانند “دوره آموزشی.mp4″، از نام لاتینی مانند “Educational Course.mp4” استفاده کنید. این کار نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کند، بلکه برای کاربرانی که زبان‌های مختلفی تکلم می‌کنند، هم قابل فهم‌تر است. استفاده از نام لاتین برای فایل‌ها یکی از راه‌های ساده اما موثر برای بهبود سئو و افزایش قابلیت دسترسی به محتوای شما است. در زمینه ویدئو، فرمت‌هایی مانند MP4 و WebM معمولا برای وب بهتر هستند، چرا که این فرمت‌ها توازن خوبی بین کیفیت و حجم فایل ارائه می‌دهند. انتخاب فرمت مناسب می‌تواند به سرعت بارگذاری بهتر کمک کند و تجربه کاربری را افزایش دهد، که هر دو عامل مهمی در سئو هستند.

عناوین جذاب و مرتبط با ویدیو باید به گونه ای نوشته شوند که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید باشند. این عناوین نه تنها به کاربران کمک می کنند تا محتوای ویدیو را به خوبی درک کنند  بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوای صفحه شما شامل ویدیویی با موضوع مشخص و مفید است. محتوای سازگار با موبایل با در نظر گرفتن تجربه کاربر از صفحه نمایش های کوچک طراحی شده است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که متن شما قابل خواندن است، تصاویر از اندازه مناسبی برخوردار هستند و بدون در نظر گرفتن دستگاه مورد استفاده، تعامل بصری است. همانطور که استفاده از تلفن همراه افزایش می‌یابد، مهم است که مطمئن شوید ویدیوهای شما برای موبایل مناسب هستند و به سرعت بارگیری می‌شوند.

البته امکان اضافه‌کردن این اطلاعات به سایت مپ اصلی سایت نیز وجود دارد و فرقی ندارد که شما کدام روش را انتخاب کنید و فقط مهم این است که راه ایندکس ویدئوها را برای موتور جستجو باز کنید. گوگل از یک خزنده خاص به نام Googlebot Video برای ایندکس محتوای ویدئویی استفاده می‌کند. این خزنده نسبت به Googlebot که برای ایندکس صفحات وب به کار می‌رود، فعالیت کمتری دارد. وقتی کاربری بعد از تماشای ویدئو کانال شما را سابسکرایب می‌کند، نشان‌دهنده این است که محتوا به‌اندازه کافی جذاب و کاربردی بوده است. افزایش تعداد دنبال‌کنندگان کانال می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی ویدئوها داشته باشد.

این تصویر در مقایسه با یک متن یا کسی روی اسکله نشسته است، خیلی مرتبط‌تر با عنوان است و سئو ویدیو بهتری دارد. هنگامی که با عنوان و توضیحات ترکیب می شوند، می توانند برای سئو ویدیو شما در وردپرس یا در هر حالت و CMS دیگری مفید باشند. همچنین اگر عنوان وکلمات کلیدی به عنوان طعمه استفاده کنید؛ گوگل پس از مدتی وب سایت شما را جریمه و از لیست نتایج خود حذف می کند. همچنین دانستید که انواع فیلم ها و ویدیو ها به راحتی میتوانند سئو شوند و اینگونه استکه شما در رتبه بندی گوگل حضور بسیار خوب و موثری را پیدا میکنید و سایتتان بازدید خوبی میگیرد. در ایران که دسترسی به یوتیوب مسدود است، آپارات دومین پلتفرمی است که می‌توانید ویدیوهای خود را روی آن بارگذاری و آپلود کنید.

فرمت MP4 و WebM بهترین گزینه‌ها برای بارگذاری ویدئوها هستند، زیرا کیفیت بالایی دارند و در اکثر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شوند. با این افزونه می‌توان مطمئن بود که ویدیوها در بخش Videos نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند. برای اسکیما گذاری ویدیوها یا باید از سئوکارها و برنامه‌نویسان کمک بگیرید یا سراغ افزونه‌های تخصصی وردپرسی مثل schema pro بروید. تمام آن‌چه در اینجا باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی هدف خود را یک‌ بار در عنوان خود وارد کنید. دوست داریم شما نکته شانزدهم سئو ویدیو را برای ما بنویسید تا ما هم از شما یاد بگیریم.

این جزئیات به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای ویدیویی شما را دقیق‌تر ارزیابی کرده و در نتایج مرتبط‌تری نمایش دهند. استفاده هوشمندانه از تگ‌های Alt در تصاویر و ویدیوها یکی از اصول اساسی سئو است. تگ Alt یا تگ متن جایگزین، یک قسمت کوچک اما مهم از کد HTML تصویر یا ویدیو است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای تصویری یا ویدیویی را بهتر درک کنند. این تگ‌ها در مواقعی که تصویر یا ویدیو بارگذاری نمی‌شود برای کاربران که با مشکلات بصری و نمایش تصویر روبرو می‌شوند مفید است. در روزگار دیجیتالی امروز که جستجوهای تصویری، ویدیویی و حتی صوتی رو به افزایش هستند، نادیده گرفتن سئو برای این نوع محتوا‌ها می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد.

هنوز هم مهم است که صفحه خود را برای SEO بهینه کرده باشید تا موتورهای جستجو در کراول کردن آن صفحه، دچار دردسر نشوند و در وهله اول خودشان را خسته نکنند. شما با یادگیری مقدماتی سئو سایت به راحتی می توانید صفحه خودتان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. یک صفحه کامل از نظر سئو، صفحه ای است که علاوه بر رعایت اصول سئو، دارای متن، صوت، تصویر و ویدئو باشد. توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک می‌کند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند.

این عامل شامل ارزش تولید ویدیو و کیفیت کلی اطلاعات ارائه شده در ویدیو می شود. به‌عنوان محبوب‌ترین نوع محتوا در حال حاضر در میان کاربران اینترنت در سراسر جهان، ویدیوها راهی عالی برای جذب مخاطبان ما و بازگرداندن آنها برای کسب اطلاعات بیشتر است. اما برای اینکه ویدیوهای ما توسط افرادی که بیشترین اهمیت را دارند دیده شوند، باید آنها را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم تا بیشتر دیده شوند. برای این کار کافی است این مقاله را به دقت تا پایان مطالعه کنید تا به یک راهنمای عملی برای سئو ویدیو دسترسی پیدا کنید. هیچ زمان بهینه‌ای برای نمایش ویدئو در نتایج جستجو وجود ندارد؛ اما برای تجربه کاربری بهتر، سعی کنید ویدئوها را از نظر زمانی مطابق با مخاطب هدف خود تهیه کنید. برای مثال، اگر محتوای ویدئو درباره معرفی محصول است، بهتر است زمان آن زیر ۲ دقیقه باشد.

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

البته شما می‌توانید سئو سایت خود را به صورت تخصصی به آژانس دیجیتال مارکتینگ سفیرمدیا بسپارید تا به راحتی در سریع‌ترین زمان ممکن به رتبه‌های برتر گوگل برسید. برای کاهش حجم تصاویر، می‌توانید از ابزارهای فشرده‌سازی تصویر مانند TinyPNG یا ImageOptim استفاده کنید. کاهش حجم تصاویر و ویدیوها نه تنها به بهبود سرعت بارگذاری کمک می‌کند، بلکه به افزایش رتبه و بهبود تجربه کاربری نیز منجر می‌شود. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما می‌گردند و همان‌ها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود.

علاوه بر سئو ویدیو، باید صفحه دربرگیرنده آن نیز کاملا برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد. برای انتخاب عنوان و توضیحات متای جذاب و مرتبط برای محتواهای ویدیویی خود زمان کنار بگذارید. هرچه عنوان جذاب‌تر و توضیحات متای اصولی‌تری انتخاب کنید، نتیجه سئوی بهتری برای محتوای ویدیویی خود خواهید گرفت. استفاده از تصاویر بندانگشتی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن نرخ کلیک و دیگر معیارهای SEO محتوای ویدیویی داشته باشد. این برای همه هاستینگ‌ها نمی‌تواند راه حل مناسبی باشد، برای همین مهم است که هنگام بررسی گزینه‌های خود تحقیق کنید.

این کار باعث می‌شود تا کاربران اینترنتی بهتر محتوای اینترنتی شما را درک کنند. این ابزارها به شما می‌گوید که آیا صفحه موردنظر برای نتایج ویدئویی واجد شرایط است یا نه. همچنین متادیتاهایی را که به گوگل کمک کرده است تا گوگل ویدئوهای شما را تجزیه کند، نشان می‌دهد. ویدئوها را علاوه بر سایت خود در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، آپارات و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. می‌توانید با انتشار رپورتاژ آگهی یا قراردادن ویدئو در صفحات پربازدید، بک‌لینک‌های ارزشمندی بسازید و علاوه بر کمک به سئو خارجی، ترافیک بیشتری هم جذب کنید.

کاور ویدئو مثل پوستر یک فیلم عمل می‌کند و تأثیر زیادی در جلب نظر کاربران دارد. برای طراحی کاور از رنگ‌های متضاد و شاد استفاده کنید که از پس‌زمینه متمایز باشد. اگر ویدئو شامل فردی است که صحبت می‌کند، بهتر است تصویر او را در کاور به کار ببرید. همچنین متن‌های کوتاه و واضحی روی کاور بنویسید تا اطلاعات بیشتری به مخاطب بدهید. کاور اولیه ویدیوی شما مانند متا دیسکریپشن محتوا، باید جذاب باشد تا کاربران را به مشاهده آن ترغیب کند. اگر هیچ تصویری را به عنوان کاور ویدیوی خود انتخاب نکنید، به صورت پیش فرض تصویری در بخش اول ویدیو به چشم خواهد خورد که ممکن است چندان مناسب نباشد.

در این مقاله راهکارهای سئوی ویدئو برای موتور جستجوی گوگل و یوتیوب را نام بردیم و به چند مورد از سوالات مهم درباره زمان ایندکس ویدئوها صحبت کردیم. در آخر، علاوه بر رعایت این نکات، از تحلیل و آنالیز ورودی‌های سایت از طریق ویدئوها غافل نشوید و از روش‌های گفته‌شده برای افزایش بازدید ویدئوها در یوتیوب و گوگل استفاده کنید. همواره سعی کنید که از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید که برای کاربران جذاب و تاثیرگذار به نظر بیاید. بهتر است در ویدیوهای خود درباره سوالات متداول کاربران نیز صحبت کنید تا هیچ چیز مبهمی در ذهن آنها باقی نگذارید. اگر به سوالات افراد پاسخ دهید، درواقع به نوعی بازاریابی محتوایی انجام دادید که باعث می‌شود اعتبار زیادی کسب کنید. تغییر نام فایل عکس و ویدیو به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک می‌کند و باعث ترافیک اضافی از جستجوهای تصویری و ویدیویی به سایت شما می‌شود.

به همین دلیل، انتخاب فرمت مناسب باید بر اساس نوع محتوا، نیازهای کاربری و اهداف سئویی شما باشد. پیدا کردن یک تصویر مناسب برای محتوای شما یکی از مراحل اساسی و کلیدی در سئو تصاویر است. تصویر انتخابی باید نه تنها کیفیت بالایی داشته باشد، بلکه باید به طور مستقیم به موضوع یا محتوای شما مرتبط باشد. تصاویر مرتبط و با کیفیت می‌توانند تجربه کاربری را بهبود ببخشند، مدت زمانی که کاربران روی سایت شما می‌مانند و حتی می‌توانند تعداد بازدیدها و کلیک‌ها را افزایش دهند. برای رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP ها) نمی توانید تنها به بهینه سازی ویدئوی خود متکی باشید.

این فرایند، مواردی مانند استفاده از برچسب‌ها و توضیحات ویدئو و کلمات کلید مناسب در عنوان را شامل می‌شود و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بتوانند ویدئوها را به‌راحتی شناسایی و رتبه‌بندی کنند. بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۲، افراد به‌طور متوسط ۱۹ ساعت در هفته را مشغول تماشای آنلاین ویدئو هستند! با توجه به این آمار، طبیعی است که تولید محتوای ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از استراتژی‌های کلیدی بازاریابی محتوایی تبدیل شده باشد. برای بهینه‌سازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است. این ابزارها که هرکدام ویژگی‌ها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/